Dealer Reviews

Find the best dealership for you.

Service Reviews

Find good folks to fix your car.

Cars for Sale

Find the right car for you.

Car Recalls

Make sure your car is safe to drive.

Back

South Pointe Toyota

Calgary, AB

3.0
400 Reviews
South Pointe Toyota is Calgary South's destination for new Toyota cars, trucks, and SUVs. Our Calgary Toyota dealership is just a short drive to Okotoks and High River, and we serve customers from across Southern Alberta. What makes us one of the top Calgary Toyota dealers? It starts with a great selection of new Toyotas at affordable prices and ends with great service. Sure, there are other Toyota dealerships in the Calgary area, but you'll be hard pressed to find any that match our prices or selection.
Contact Dealership

11500 35 St SE #7000

Calgary, AB

T2Z 3W4

Directions

By Type

Showing 400 reviews

May 20, 2021

"I bought a Rav 4 and was promised free lime time oil..."

- Adi

I bought a Rav 4 and was promised free lime time oil changes. First service cost me $90 and no oil change was done. Second service cost $160 and oil change was performed. Beware of free oil change scam. This dealership should be sued. I recommend you buy elsewhere (Country hills is the same owner).

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
No
Employees Worked With
Dennis
May 20, 2021 -

South Pointe Toyota responded

Hello Adi, Couple of things to mention. According to our records your vehicle has not been in for service since 2018. Also, regarding our Free Oil Change program. Your oil changes are free for life, and are performed during every service visit EXCEPT your first service, which does not require an oil change. You did receive a free oil change on your second full service for your vehicle. All of this was explained to you at time of delivery in the form of a "Free Oil Change" sheet which outlines exactly how our program works, which you signed acknowledging that you understood how the program works. I hope this clears up any confusion or frustration you have. If you still have questions, feel free to reach out to our Service Manager at 403-290-1111. Thank you.

April 26, 2021

"Our product advisor, Patrick Delaney, found what we were..."

- big E

Our product advisor, Patrick Delaney, found what we were looking for - a 2018 Tacoma with low mileage. Looks & runs like new! He really listened to us & followed through! We are so happy with our purchase & would recommend Patrick to anyone looking for service above & beyond. Thanks!

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Employees Worked With
Dean O
April 03, 2021

"Just wanted to thank Patryk Arkuszynski and his team at..."

- Joseph Pelletier

Just wanted to thank Patryk Arkuszynski and his team at South Pointe Toyota for helping my brother, mother, girlfriend and myself with finding new vehicles. None of us haved owned a Toyota before and think I'll always have one now. Patryk is very understanding, patient and not your typical high pressure sales representative. For service Jesse Farhat is my go to service advisor, he always makes sure I have all my service needs taken care of and I understand what service is being done with each appointment. I would recommend South Pointe Toyota and both Patryk and Jesse to anyone looking for a vehicle or service work done to current vehicles. Thanks again for the unreal customer service guys!

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Employees Worked With
Patryk Arkuszynski & Jesse Farhat
March 26, 2021

"dealer proposal fake advertising, by far the worst toyota..."

- Serra

dealer proposal fake advertising, by far the worst toyota dealer in calgary, submitted an offer with $5100 maxed discount through their website then i got a call that the discount i offered cannot apply in the vehicle, maxed discount he can only do around $1000. When i said no the person just hanged up the phone. Disappointed because we just purchased last year a new vehicle on this dealership.

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
No
Employees Worked With
Prez
February 20, 2021

"My partner and I were both in the market for vehicles...."

- Unimpressed

My partner and I were both in the market for vehicles. We both had vehicles to trade in and were both interested in a new Toyota. The salesman took all of our information, was aware of the fact we were both looking to trade in and purchase. We were told that we would be texted some information later that day re: trade in offers, etc. That was a week ago and we haven't heard a thing. The customer service certainly isn't what I expected when it could have easily been a 2 vehicle sale. Ridiculous.

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
No
Employees Worked With
Cannot recall
February 14, 2021

"Completely appalled with the service at south point..."

- Dodge

Completely appalled with the service at south point Toyota!! I just purchased a 2021 Rav4 yesterday (Feb 13 2021) after waiting 3 weeks for it to arrive. I had spoke with the salesman by the name of Craig Taylor and we had made a deal for an all in price. So this means the price we agree upon in the final price after taxes and so forth. When it came time to sign the papers they decided sneak and add $3000 on top of our agreed pricing that included taxes, freight and so forth. MSRP on a Toyota RAV4 LE AWD is $30,690 this pricing came straight from another dealership in town that he shows all is customers. My offer all in was $32,400 all in plus a extra set of rims included as part of the deal. I explained my cousin works at TMMC (the RAV4 plant in canada) and I wanted the family discount pricing. These gentlemen lied to my face. I will be writing and posting this other places to make people aware of how they treat their customers.The salesman was also very pushy in person and over text messages " kindly advising I be back within a half hour to make a decision on a deal" Overall my experience with Toyota was terrible and the salesman Craig Taylor and finance Manager Michael Khavkin can't be trusted as they worked hand in hand to change with the agreed pricing. I believe strongly that they do this on a frequent basis to customers trying to squeeze more money from customers. I ended up purchasing the vehicle as I felt I had no choice after setting up insurance selling my vehicle and so forth. Buyers beware of this and the loyalty that they provide. No one should have to experience this and I look forward to letting TMMC know this as well. Sincerely Mr. Lefler

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
No
Employees Worked With
January 30, 2021

"We were in 2 weeks ago to put in an offer for a used..."

- felicia

We were in 2 weeks ago to put in an offer for a used Toyota Highlander. We walked away since it didn’t meet the price point we are willing to pay which is fine, as it was a fair offer and evaluation process. The sales manager (Zak Bhanji) contacted us yesterday and asked us to come back as he is willing to give us a better deal. We drove 30 mins down to the dealership with 2 young kids in tow thinking that we may get a better offer this time. However, we were offered the same high price as last time!?! It turned out that they just sold another inventory and now they are not willing to budge on price. But he ignored the fact that they called a customer back claiming that they are willing to negotiate. It’s a total waste of our time and energy. We understand it’s a supply and demand situation but the sales manager doesn’t even have the courtesy to give us a call and let us know that they are now firm on their offer because of the inventory changes. It’s utterly unprofessional and we are totally disgusted by their customer service attitude!!

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
No
Employees Worked With
Zak Bhanji
January 25, 2021

"I have dealt with this dealership twice and the vehicles..."

- Barzilay

I have dealt with this dealership twice and the vehicles have been great as have the staff. Fiends and relatives have also been extremely pleased

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Employees Worked With
January 07, 2021

"I purchased a Highlander a year ago from this dealership...."

- Lwncw

I purchased a Highlander a year ago from this dealership. We had a verbal agreement that a hubcap would be replaced when we brought vehicle back for service. A long time had passed and I wasn't sure if it would still be honored. Not only did they honor their word but they noticed that all 4 were peeling. They informed me that they would be replacing all 4 free of charge. I am very grateful for the high level of integrity in which this dealership operates. Thank you Zak for your commitment to your word. Thank you Ernesto for your help with finding a vehicle that works best for us and our needs. Thank you to Dee in the service department for your follow-up on our behalf. Great service from this dealership, I would highly recommend them.

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Employees Worked With
Dee
December 25, 2020

"Really bad customer service. They are not upfront with..."

- Rae

Really bad customer service. They are not upfront with there information, marketing and financing program. Very disappointing experience buying a used car here! Check out your facts.

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
No
Employees Worked With
used car department
1
...
1 - 10 of 400 results