Dealer Reviews

Find the best dealership for you.

Service Reviews

Find good folks to fix your car.

Cars for Sale

Find the right car for you.

Car Recalls

Make sure your car is safe to drive.

Back
Service Reception
Service Reception at Sherwood Ford
Refer Me

Service Reception | Page 2

Service Reception

Sherwood Ford

2540 Broadmoor Boulevard
Sherwood Park, AB T8H 1B4

Contact Me
4.5
74 Reviews
4.5

74 Reviews

Write a Review

74 Reviews of Service Reception

January 06, 2020

Dealership Rating
Employee Rating

"not only did Omar listen to what I said I needed he..."

- Brenda Hannah

not only did Omar listen to what I said I needed he treated me with utmost respect. Maybe because I am a woman purchasing a truck other dealerships were not so kind. Not only did I leave with a brand new truck.. Omar and the Sherwood Ford team are my number one recommendation! With two daughters you can be sure I’ll be back!

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes

Other Employees Tagged: Tyler Kick, Omar Mustafa

Jan 09, 2020

Sherwood Ford responded

Thanks for the great review Brenda! Chris Suvanto General Sales Manager

November 22, 2019

Dealership Rating
Employee Rating

"Good Place "

- Paul

Staff always friendly and able to ask questions that may arise always able to drop vehicle off early and friendly when collecting vehicle up thx

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Nov 25, 2019

Sherwood Ford responded

Thanks for the great review Paul! Chris Suvanto General Sales Manager

November 07, 2019

Dealership Rating
Employee Rating

"Rip off "

- Sandy

Not satisfied with mechanics there my husband towed his truck to Sherwood ford. They said it would cost 4200 to fix. Towed to another place it was 1200 to fix. What rip off never again.

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
No
Nov 25, 2019

Sherwood Ford responded

Hi Sandy, we are definitely not in business to "rip anyone off". The estimate you were provided was to repair your vehicle based on our technicians recommendation. The $3,000 difference is cost was likely due to additional work that we felt was needed. Our service manager would be more than happy to discuss your concerns over the phone or in person. Thanks Chris Suvanto General Sales Manager

October 18, 2019

Dealership Rating
Employee Rating

"They delivered what they promised with no surprises."

- happy customer

The service department is honest and takes the time to explain what is needed and how to get the best deal on service. Maintenance is done quickly and properly.

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes

Other Employees Tagged: Luke (service department)

Oct 19, 2019

Sherwood Ford responded

Thanks for the great review! Chris Suvanto General Sales Manager

October 18, 2019

Dealership Rating
Employee Rating

" Efficient Service."

- DEAMAS

My service representative was very friendly & filled out my work order in a timely matter, My vehicle was ready when promised, the work performed was explained to me by my service advisor, While I was completing the payment transaction, my truck was brought up to the main door so I didn't have to search the lot to find my vehicle...a nice, professional touch! Overall, it was a pleasant experience...keep up the good work!

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Oct 19, 2019

Sherwood Ford responded

Thanks for the great review! Chris Suvanto General Sales Manager

October 18, 2019

Dealership Rating
Employee Rating

"Regular Maintenance"

- Wallace Klinck

Appointment was arranged easily and car was taken in immediately upon arrival. Service was clearly reviewed before and after work was done. Service appeared to be quite detailed and complete. Cost was slightly more than quote--because of environments charges, etc. Wait time was reasonable.

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Oct 19, 2019

Sherwood Ford responded

Thanks for the great review! Chris Suvanto General Sales Manager

October 17, 2019

Dealership Rating
Employee Rating

"Oil change for A class motorhome "

- Traveler

Although unable to rotate tires which was expected they were able to complete most aspects of a standard oil change on my 33 ft. Motorhome. Many dealerships could not preform the same.

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes

Other Employees Tagged: Ashlee

Oct 19, 2019

Sherwood Ford responded

Thanks for the great review! Chris Suvanto General Sales Manager

October 17, 2019

Dealership Rating
Employee Rating

"New Dream Truck for Retirement"

- John

I had my new truck in for its first checkup and decided to look at winter tires and wheels. I ordered the tires and wheels and had my truck back in the next week to have them installed. Ashlee Shuster was my service advisor both times and she was great. Very professional and friendly. She kept me advised by text and email. The shuttle service in the morning was quick and efficient. When the shuttle was delayed on my return, an Uber was sent for me instead. All in all a very good experience with a minimum of any inconvenience. I love the truck and it is ready for winter!

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes

Other Employees Tagged: Ashlee Shuster

Oct 19, 2019

Sherwood Ford responded

Thanks for the great review John! Chris Suvanto General Sales Manager

October 17, 2019

Dealership Rating
Employee Rating

"Oil service "

- Dr. Frank

Happy with oil service. They found oil leak on axle seal and fixed under warranty at same visit!! Still waiting on block heater cord replacement!!!! Should be a stock item?? Waiting 3 months for an extension cord? Not the dealer. This is ford Canada.

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes

Other Employees Tagged: Alesha

Oct 21, 2019

Sherwood Ford responded

Thanks for the great review! Chris Suvanto General Sales Manager

August 30, 2019

Dealership Rating
Employee Rating

"Service recall"

- Carrie2019

I was very pleased with Ashlee she updated me on the service of my MKX. Made all the arrangements for a rental whist my vehicle was there. I received prompt texts from her regarding any questions I had. Thanks for all your assistance Ashlee. It was a pleasure working with you.

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes

Other Employees Tagged: Mathew Constantinoff

Sep 21, 2019

Sherwood Ford responded

Thanks for the great review Carrie! Chris Suvanto General Sales Manager

11 - 20 of 74 results

Dealership Inventory (224 Vehicles)

new 2021 Ford EcoSport car, priced at $32,419
2021 Ford EcoSport
new
Moondust Silver exterior
Automatic
4WD
new 2021 Ford Expedition car, priced at $90,920
2021 Ford Expedition
new
Agate Black exterior
Automatic
4WD
new 2021 Ford Expedition car, priced at $88,470
2021 Ford Expedition
new
White Platinum exterior
Automatic
4WD
new 2021 Ford Explorer car, priced at $58,449
2021 Ford Explorer
new
Iconic Silver exterior
Automatic
4WD
new 2021 Ford Mustang car, priced at $62,210
2021 Ford Mustang
new
Race Red exterior
Automatic
RWD
new 2021 Ford Edge car, priced at $48,699
2021 Ford Edge
new
Agate Black exterior
Automatic
AWD