Dealer Reviews

Find the best dealership for you.

Service Reviews

Find good folks to fix your car.

Cars for Sale

Find the right car for you.

Car Recalls

Make sure your car is safe to drive.

Dealers, sign in to see your Dealer Panel.

Back

Cochrane Dodge Chrysler Jeep

Cochrane, AB

3.8
105 Lifetime Reviews Review Dealership

6 River Heights Dr

Cochrane, AB

T4C 0N8

Directions

105 Reviews of Cochrane Dodge Chrysler Jeep

Sort by Write a review
September 27, 2020

"I was interested in a mustang that the dealership had we..."

- Ty6821

I was interested in a mustang that the dealership had we were trying to get financing in place for the vehicle they requested us to place a $1000 partial payment 3 days later they allowed someone to test drive the vehicle and were entertaining offers on it and allowed someone to apply for financing on the vehicle but they did refund the partial payment against are wishes to sell the vehicle out from under us when I explained I did have financing in place from a different source I wouldn’t recommend this dealership to anyone the used sales manager told the sales team to try and sell the vehicle even when we had money down on it the used car sales manager also does not have customer relations he basically said to bad if the vehicle gets sold A week later we went back to the dealership and the car did not sell to the other party

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
No
Employees Worked With
Used car department and used car manager
Sep 30, 2020 -

Cochrane Dodge Chrysler Jeep responded

Ty6821 Unfortunately we were unable to get you financed in a reasonable amount of time, when you came in on Saturday the vehicle was being road-tested by another customer Your interaction with the sales staff was unacceptable and unprofessional Your Deposit was returned. We hope all the best in your future purchases.

Sep 30, 2020 -

Ty6821 responded

Several dealership representatives where aware that we did have financing from a different sources and we explained we were trying to get a better interest rate from your dealership but regardless the car would be getting purchased hence why we offered to place and additional $9000 on top of the $1000 partial payment you think a customer that was not buying a vehicle would sacrifice $10000 no they wouldn't and actually the storey went we showed up to the dealership we where dealing with are salesman Alex and Adrian figuring out financing and then Alex comes to Adrians office and alerts us and said I have no idea why but someone is test driving the vehicle that you have a deposit on Alex and Adrian both were unhappy with that a both said it was unacceptable about 30 mins after that Adrian was told by the used car sales manager to take us to finance to get refunded are deposit because they were going let someone else perchase the vehicle and forced us to take the deposit back we also had a meeting with the used car sales manager but he refused to deal with us because he was the one who booked the test drive for the other customer and seen he was in the wrong but to save his ego he still refused to keep his word on the sale I would not recommend this dealership to anyone there sleazy games and there professionalism needs work you don't just sell cars on someone with a deposit I guess the customer being rude is when they say there going to talk to AMVIC or they were going to seek legal counsel please review the Better business reviews on This dealership it's not the first time they have treated customers this way

July 26, 2020

"I will never support this Dodge dealership again. I have..."

- Mbert

I will never support this Dodge dealership again. I have purchased 3 vehicles here and every time promises have been made that aren't honored. I have said to myself after every experience that I will not be going back but stupidly I have. The sales people are great until you say no. After the purchase is made the act stops. They will not see another cent out of me. I went for an oil change this weekend and tried to use my purchase 6 oil changes and get one free. They denied it. After spending over $130,000 on vehicle purchases and they are so petty that they can't honor their own incentive of ONE free oil change....forgot that. I can't figure out how their rating is so high when all the social media sites and group within this town have nothing but negative experiences to share.

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
No
Employees Worked With
The entire dealership
July 17, 2020

"My experience here was fantastic. Super friendly and..."

- adhunt1980

My experience here was fantastic. Super friendly and efficient. Best dealership experience I've ever had. I would recommend Cochrane Dodge to anyone I know.

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Employees Worked With
Calvin, Joanne, Adrian
May 14, 2020

"Great service department"

- ralphandclaire

I have bought 5 vehicles at Cochrane Dodge and Jason in the service department has always been a pleasure to deal with. He makes sure I'm always pleased with the service I need. I can't imagine going any where else.

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Employees Worked With
Luke, Doug, Damion
May 13, 2020

"Referral worthy service ."

- rsmith1751

Have been dealing with this service Dept for three years, for both of our vehicles and have been very satisfied with the level of service and attention to detail during the assessment process. Any and all questions are answered in detail and our level of confidence with them is very high.

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Employees Worked With
Jason , Luke, Damien
March 18, 2020

"From Alex in sales to Joanne in finance this was by far..."

- lukehouseman

From Alex in sales to Joanne in finance this was by far the best experience we have ever had with a dealership. Amazing knowledge and assistance even when we had a hiccup with our new truck. Called and talked to them explained what was happening. With help from Jason in service I was in and out with no issues with the truck since.

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Employees Worked With
Alex Pilgrim, Joanne Grau, Jason
March 03, 2020

"Had my Jeep Wrangler serviced recently and they found the..."

- Gerrymoody1

Had my Jeep Wrangler serviced recently and they found the rear diff spider gears were failing. They repaired the diff under warranty without hesitation, I also put on new tires and better shocks, new headlights and better rear tire carrier; all purchased through Doug Marr. Doug in Parts did a great job ensuring I got the best price and a proper install. Damien in service was great as well. Definitely recommend them for parts and service.

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Employees Worked With
Doug in parts Damien in service
February 25, 2020

"Cochrane Dodge will not honor the vehicle warranty"

- Unhappy Customer

BEWARE OF THIS SERVICE CENTER, THEY WILL NOT COVER WARRANTY WORK. WHEN THE ENGINE FAILED THEY ASKED US TO PRODUCE ALL OIL CHANGE RECORDS, TRYING TO DISCREDIT US TO SAY WE WERE NOT DOING REGULAR MAINTENANCE. I had an issue 3 weeks ago where my 2015 Dodge Caravan was running rough and smelling rich, the engine light came on. I had my vehicle towed to Cochrane Dodge Chrysler Jeep to have the issue identified. They said it was a faulty starter and told us the problem was fixed. Fast forward 3 weeks and the problem came back again. I had the vehicle towed once again to the dealership. Now the engine is seized due to a faulty injector dumping fuel into the system which caused a Rod to Bend. Cochrane Dodge is refusing to admit fault and will not cover the Engine under warranty (still under powertrain warranty). They are claiming it's the fuel system that caused the problem which is no longer covered. They continue to tell half-truths. We saw right away they were preparing to cover the repair, i.e asking for oil service records, which incidentally, we were able to produce. They did admit some fault saying they would knock a $1500 off the repair, which will cost $6,000 (used) or $10,000 (new). I am now getting my vehicle towed somewhere else. I cannot trust this service center

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
No
Employees Worked With
Mitch Coppeiters and Damien Lexington
February 17, 2020

"This is a great dealership! Doug in the service..."

- Heatybabe

This is a great dealership! Doug in the service department is the reason we get all of our truck service done here even though we live in Osoyoos BC!

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Employees Worked With
Doug
November 21, 2019

"Heat problem "

- talie06

I called the dealership on a Tuesday because my heat was not working. I told the lady on the phone that it was intermittent. Sometimes it would just not come on...and then it would. It was cold out that day but she could not get me in until the Friday. Brought my car in Friday. They said there were 2 recalls on it. The man in the service bay; Jon, was very cold towards me. Got a call later in the day saying that the recall parts were not in until Saturday and they do another diagnostic on the heat. 6 calls were made to the dealership on Saturday with no answer. Late in the afternoon we got a call saying that something got broken in my car while doing the recalls. It's a long weekend and it won't be fixed until Tuesday. They were gracious enough to give us the loaner Durango at a discount of $5 a day until then. And we had to put in gas. Was told after looking at it twice that it was most likely the power module for the heat problem. It would be $245 with install. I said fine. I want the heat to work. Pick up my car on the Tuesday. No one called all day about it. I waited until almost four and then called them myself. The part they told me it was had been ordered. Was told my front tires were bad and I needed an oil change. Got an estimate of $550 just for that. Paid $109 for a diagnostic and the rental; gas not included. Going home it sounded a little gravelly under the car. I did not think too much of it. On Wednesday it sounded like nails dragging. Looked under the car and yes.....I am definitely dragging something. It was not like that going into the dealership. I call to bring it back in. A very nice man; Jason was there working. Was told they would take the plate off that was dragging. And then told I could get a new one for $600. I said no thank you. He told me my front tires were very bald and I told him I could only afford so much for this car at one time. He was nice enough to go look for some used ones cheaper. While he was gone, Jon showed up at the desk. He didn't even acknowledge me or ask what the problem was. It was like I was not even standing there. Next Thursday: I have my car booked in for the power module and the used tires. Jason is there in the morning and asks when I would like the car back. I told him I was done at 1:30. I get a call from Jon at 11:55 saying they replaced the module and tires. He said when they went to take the car outside the heat was not working. Asked me if I would like to order a new blower motor. I said I would decide when I got there. Got there at 1:40 and the man in the service bay asked was I given a call that the car was done? It's still in diagnostics for the heat. Would I like to order a new blower motor? I said I did not ask for a diagnostic. I did not want a new motor. I was told that everything had been done to the car as per appointment. At this point I have paid close to $500. I can't afford anything more. I wait and then get in the car to drive it away and magically....the heat is working. I call the dealership after 4 and speak to Jon. I asked about the car. I was charged for yet another half hour of diagnostics on the heat. Another $77 and I was not asked to do it. And because they said it failed to turn on while there I can happily pay over $400 to get a new one. Their best guess after 2 diagnostics was the power module. Was already installed and no returns on electronics. Now for sure it's more money and something else in their estimate? Horrible. The whole experience was horrible. I drive a Dodge. Dodge should be just a little bit nicer to me just in that regards. Won't go back.

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
No
Employees Worked With
Jon, Jason
1
...
1 - 10 of 105 results