Dealer Reviews

Find the best dealership for you.

Service Reviews

Find good folks to fix your car.

Cars for Sale

Find the right car for you.

Car Recalls

Make sure your car is safe to drive.

Back
Start your review of Lionel Wardrop.
Lionel Wardrop
Lionel Wardrop at BCS Auto Sales
4.5

Lionel Wardrop

General Manager

BCS Auto Sales

1404 SW Marine Dr
Vancouver, BC V6P 5Z9

Over 30 something years here at BCS Auto Sales, it is the people that make our business interesting and worthwhile.We have a great mix of diverse and friendly staff to make your purchase as simple as possible. Customer satisfaction and transparency are our main drivers . Come in or visit our website to see what we are all about. Lionel

23 Reviews of Lionel Wardrop

August 18, 2020

Dealership Rating
Employee Rating

"I worked with someone based on the understanding that I..."

- Madcat

I worked with someone based on the understanding that I would be getting a good deal as an Indigenous person. I thought I could only work with certain companies and receive tax exemption. But I was wrong, I will get back to this later. Anyways, because I thought this was the only dealership I thought I could work with I chose my vehicle and put down a $500 deposit. I was going to go through with an offer he made but after talking with some loved ones I decided against spending $30,000+ on a used car. I am a student and I do work full time, but at this time an investment like this is not necessary. So I wanted my deposit back, as a student and someone who makes an average wage, $500 is a lot for me. I felt uncomfortable having a stranger hold $500 for me. Which I think is reasonable. I wish he had the decency to be like, “hey, you’re a student, let me help you out and see what I can do... lets get you a cheaper car... etc., etc.”. You know, just to be courteous. He didn’t obviously and that was disheartening. It also would have saved BOTH of us time and energy. I mean, he could have persuaded me to get a cheaper car, cause he definitely persuaded me to get an expensive car. Upon making this decision I texted the individual I was working with and he said I had to do x, y, and z to get my money back. I ETRANSFERED HIM THIS MONEY. I said, multiple times, why do I need to do x, y, and z to get MY MONEY back? He then said that is just the rules. I then asked about policies regarding this rule and he said there are none! He makes them up! Hogwash, hey? Not only that, during this discussion he spoke over me and practically yelled at me. BCS also was completely unhelpful in this situation, as I messaged and called two different “managers” and one didn’t respond and the other just handed me off to the guy I was dealing with. This was interesting because when I spoke with him (the guy who was rude to me), he was like “hey, even I have a boss”. Shady business practices if you ask me: 1) If you are status indigenous you are actually tax exempt from all car dealerships, not just ones who tout the indigenous terminology!!!!!!! 2) When giving money to a company, ensure they give you their policies about wanting the money back so there are no surprises 3) They price gouge in more than one area, so do not forget to negotiate 4) If you disagree with them, they may yell at you Please people, do your research before working with any company and trust the bad reviews. Know what you need and don’t let people take advantage of you!

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
No
Sep 11, 2020

BCS Auto Sales responded

Good day Sara, thanks for taking time to write this review on the DealerRater platform. Although your refund has been sent and received by you, I'll respond to this review using the same response sent to you via message. Sent to you from Brock, Hi Sara, we’re sorry you feel this way. Just so everyone is on the same page though, you are 100% getting your deposit back. No one told you that you wouldn’t. We just have a specific procedure on how we issue the refund which can take up to 7 business days and unfortunately that’s the part you don’t like. Also, we provided you with multiple options on vehicles with a vast range in pricing anywhere from $15,000 to $30,000. Ultimately, you chose a vehicle at a higher price point. Lastly, please refrain from falsely accusing our best practices. Everything was stated clearly and if you were uncertain about anything, you should have brought it to our attention. In any case, we wish you all the best on finding your perfect vehicle and please do keep an eye out in the mail for your deposit refund cheque. From Shawn, In closing Sara, I do appreciate you reaching out to me and having me look into this matter for you. Sorry I wasn't able to respond to your email immediately as I was away on holidays with my family. I'm pleased to hear all has been taken care of. Be well, Shawn Jamieson General Sales Manager

February 21, 2020

Dealership Rating
Employee Rating

"We just purchased a 2015 Dodge Journey with only 24400km!..."

- robtaggart70

We just purchased a 2015 Dodge Journey with only 24400km! Fantastic staff! Dynamic prices! Outstanding selection of vehicles! This is a must go place when your in the market for a preowned vehicle.

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Feb 25, 2020

BCS Auto Sales responded

Mr. Taggart, on behalf of the entire team here at BCS Auto Sales, thank you for the kind review and for taking the time to share it online. It was an absolute pleasure helping you and your family with your motoring needs. Rest assured should you have any questions about your vehicle, or have a friend that may be in need of our services, we can always be reached at 604 261 3343. Safe travels, Shawn Jamieson General Sales Manager BCS Auto Sales

February 09, 2020

Dealership Rating
Employee Rating

"Excellent service"

- Cevdet Izi

John Ozevin give me excellent team and great car purchasing experience, they answer all of my question clearly and transparently. Financial services was very good and clear in many points. Great business guys.

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes

Other Employees Tagged: Shawn Jamieson, Derrick Arki, Dave Fuhrman, Tim Tucker, John Ozevin, Tai Do, Manny Dhillon , Winson Li

Feb 14, 2020

BCS Auto Sales responded

Cevdet Izi, thank you for the outstanding 5 star review. On behalf of the entire team here at BCS Auto Sales, we thank you for your business. Rest assured, should you have any questions about your vehicle, we can always be reached at 604 261 3343. Enjoy your new vehicle and congratulations. Shawn Jamieson General Sales Manager

January 08, 2020

Dealership Rating
Employee Rating

"First time buyer at Budget Car Sales. I have always..."

- Steve P

First time buyer at Budget Car Sales. I have always bought a car from a direct owner as I have always refrained purchasing from a dealership due to the stereotype of high pressure salespeople . I searched online reviews and BCS stood out for credibility and customer satisfaction. I was met by John who at first was under the impression of me wanting a car immediately. After clarifying my needs he was very patient, accommodating my personal needs. I was taken with a Nissan. It was best suited for me. He went above and beyond my expectations, and did his best to make me not only purchase the car, but to do so, with a clear conscience, free of any stress, that this was the right decision for me. He was very professional and in the end I knew that BCS was a great choice. Tim in financing was affable and made the process seamless and enjoyable. He has a great sense if humour to boot. Both John and Tim provided a detailed history of the car. All maintenance service records and any records if possible accidents. Accident free. I did notice after several days with the car there was a wheel imbalance issue. Lionel, Derrick, and Shawn insured that I recieved a complimentary car while the Nissan was looked at. Shawn was exceptional in insuring the complimentary car was best suited for my height. Turned out to be a minor fix, totally expensed to BCS. The entire staff at BCS have been courteous and professional from start to finish. From Peter who picked me up downtown for an appointment to Raveen who had the Nissan checked up on. I thoroughly recommend BCS and if I were to purchase another car in the future I will definitely return. Thank you to all.

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes

Other Employees Tagged: Shawn Jamieson, Tim Tucker, Raveen Prakash, John Ozevin , Peter

Jan 09, 2020

BCS Auto Sales responded

Good afternoon Steve, Shawn here from BCS Auto Sales. Thank you for taking the time to write a review and share your purchasing experience. We understand the challenges faced today when shopping for a vehicle. We find our clients have limited time and very much prefer as much information upfront in order to make a conscious decision on a vehicle. We are pleased to hear your concerns regarding the wheel balance was looked after in a timely fashion as well us being able to provide you with a courtesy vehicle that best suited you. On behalf of the entire team here at BCS Auto Sales, we thank you for your business. Safe travels, Shawn Jamieson General Sales Manager

January 06, 2020

Dealership Rating
Employee Rating

"BCS - GOOD GROUP"

- chrisrae

Our company has purchased several vehicles from this dealership. Enjoyable processes every time. I would recommend them to anyone looking for a new or used car. Cheers

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes

Other Employees Tagged: Shawn Jamieson, Derrick Arki, Dave Fuhrman, Raveen Prakash, John Williams, John Ozevin, Manny Dhillon , Winson Li

Jan 07, 2020

BCS Auto Sales responded

"chrisrae," Wow! Thank you for the outstanding review! Whenever we see a review like this come up, we all congratulate each other on doing the best we can to provide the utmost in a purchasing experience. Rest assured, should you have any questions about your vehicles or feel the need for our services once again, we are only a phone call away at 604 261 3343. Thanks again and have a Happy New Year! Shawn Jamieson and the entire team here at BCS Auto Sales

December 17, 2019

Dealership Rating

"Well they got me another winner"

- paulhodgson

I came in to their lot once again wanting to take something special for a test drive, the couple I had my eye on just were not for me. John, my favorite Salesman found something special for me, a 2019 Fusion Hybrid with every option that I was looking for, pretty car, rides smooth and the price was fair, the car was spotless, low low k's and they financed it all to my liking, they even arrange for the Insurer to show up and do all the paper work. another HREAT experience by guys that know what they are doing and a salesman that wants to put the right car to the right drive, Thanks guys as always I'll be back.........Did I mention that this was my 4th car at BCS.

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes

Other Employees Tagged: Aaron Cho, John Ozevin

Jan 02, 2020

BCS Auto Sales responded

Paul, once again we find ourselves thanking you for your business. It has been an absolute pleasure helping you with your motoring needs over the years. Thank you for the kind review and also for taking the time to share it. Rest assured, should you have any questions about your Ford Fusion Hybrid, we are only a phone call or email away. 604 261 3343 or sales@bcsautosales.ca We wish you all the best and Happy New Year to you. Sincerely, Shawn Jamieson and the entire team at BCS Auto Sales

October 27, 2019

Dealership Rating
Employee Rating

"Amazing people "

- Rose garcia

Their offers were easy to understand. Everyone was quite helpful and we didn’t feel pressured at all. Their work is fast and efficient and are willing to help in any way. Yes I’ve already recommended them to a couple of my friends.

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Oct 27, 2019

BCS Auto Sales responded

Rose, thank you for taking the time to write a review and share your purchasing experience. It has been a pleasure helping you and your family with your motoring needs for close to 25 years. Please do not hesitate to call, text or email me with any questions about your vehicle. I can always be reached at 604 889 6225 or shawn@bcsautosales.ca . Sincerely, Shawn Jamieson General Sales Manager BCS Auto Sales

October 06, 2019

Dealership Rating
Employee Rating

"Fantastic Buying Experience "

- Paceda

Last friday Oct 4. We bought a 2016 RAV4 from this wonderful lot. The whole experience was very painless. The test drive was wonderful. One of the owners, Lionel sold us the vehicle and Tim in the office helped us with the paying of the RAV4. Dave Ashe made sure our new sport utility was safe by his inspection report. The service guys Raveen, Jimmy and Steve washed the vehicle and filled it with gas while we took care of the paperwork. Abe, the Insurance guy took about 7 minutes to get us on our way. We arrived at 11:05 and were on our way home at 1:00. The best experience at a car lot I have ever had.

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes

Other Employees Tagged: Tim Tucker, Raveen Prakash, Dave Ashe , Jimmy Libby, Steve Heidrich, Abe the insurance agent

Oct 08, 2019

BCS Auto Sales responded

Paceda, thank you for taking the time to write a review. It has always been our goal to provide the utmost in a purchasing experience. We know times are busy these days and who has the extra time to "hang around a car lot, looking at cars." Every vehicle you see online comes with a full vehicle description, multiple high definition photos and a link to the vehicle history report from CarFax. All of which are free to view without obligation. Easy peasy. On behalf of the entire team here at BCS Auto Sales, we thank you for your business. Shawn Jamieson General Sales Manager

September 24, 2019

Dealership Rating
Employee Rating

"Glad I came back!"

- Duzy

I previously purchased a vehicle from BCS Auto (Budget Car Sales back then) and when it was time to purchase another car I was very reluctant to go back because I had such a bad experience there with the former Salesperson and the financier (they do not work there anymore). The only reason I went back was because the car I purchased has been very reliable and they do offer very competitive pricing, but honestly, it really felt like I was walking back into a dragons den. However to my surprise, all the people I met with this time was very attentive when I expressed about the unfair treatment I received in the past, they were genuinely willing to correct the issue with or without the purchase/sale of a car which made me feel happy that I came back. I ended up driving out with the car that I wanted with a great deal! I wish to thank Dave, Lionel, and Tim each of them for going the extra mile to welcoming me back and help turn my experience around. Also, Aaron who helped me with my car insurance secured my long-lasting impression with the company! I greatly appreciated for everyone's time and work. I would highly recommend BCS Auto for new and old-time customer like myself. Go see them!

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes

Other Employees Tagged: Dave Fuhrman, Tim Tucker, Aaron Cho

Sep 26, 2019

BCS Auto Sales responded

Duzy, on behalf of the entire team here at BCS Auto Sales, we thank you for coming back to our dealership. It's our ultimate goal to provide the utmost in a purchasing experience. I'm pleased that we have met that expectation for you. Please don't hesitate to call on us should you have any questions about your vehicle. Oh, and thank you for taking the time to write a review. Safe travels, Shawn Jamieson General Sales Manager

July 04, 2019

Dealership Rating
Employee Rating

"Friendly atmosphere, professional staff and great service "

- M&M

Dave, the salesperson who attended us was very patient and was attentive to our needs. Lionel was also great in helping us make the deal go through with our trade. We walked out of this dealership happy with our new car. Highly recommended!

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Jul 06, 2019

BCS Auto Sales responded

"M and M," thank you for the 5star review! On behalf of the entire team here at BCS Auto Sales, it was an absolute pleasure helping you with your motoring needs. Have a fantastic summer, Shawn Jamieson and the team here at BCS Auto Sales

1
1 - 10 of 23 results

Dealership Inventory (114 Vehicles)

used 2018 Jeep Compass car, priced at $26,980
2018 Jeep Compass
used
White exterior
9 Speed Automatic
4x4
used 2017 Ford Escape car, priced at $21,980
2017 Ford Escape
used
Grey exterior
Automatic
4x4
used 2015 Toyota Corolla car, priced at $15,980
2015 Toyota Corolla
used
Green exterior
Automatic
FWD
used 2018 Nissan Rogue car, priced at $28,980
2018 Nissan Rogue
used
Red exterior
Automatic
AWD
used 2014 Chrysler 200 car, priced at $13,980
2014 Chrysler 200
used
White exterior
4 Speed Automatic
FWD
used 2017 Ram 1500 car, priced at $34,980
2017 Ram 1500
used
White exterior
6 Speed Automatic
4x4