Macleod Trail Toyota formerly Heninger Toyota
Calgary, AB
Filter Reviews by Keyword
By Type
Showing 306 reviews
Only bring your vehicle here if it is brand new and covered under factory warranty — if you are paying out of pocket, stay far away. I brought my 2019 Toyota C-HR in for basic servicing and a seasonal covered under factory warranty — if you are paying out of pocket, stay far away. I brought my 2019 Toyota C-HR in for basic servicing and a seasonal tire swap. What should have been a standard maintenance visit turned into an unacceptable experience of predatory fees, broken agreements, and retaliatory billing: > * Broke Agreed Fee Waiver as Retaliation: I had an explicit agreement with the service team that the oil change charges for Service 2 would be waived. However, after I declined their expensive recommended water pump repair, they reneged on our agreement and charged me full price anyway ($80.01 in oil/filter parts plus full Service 2 labor of $226.95). When questioned, the advisor admitted they charged me because I wasn't doing the other repairs they recommend 1-Hour Diagnostic Scam for a 5-Minute Check: While the car was already on the hoist for routine service, the technician noted a water pump noise. They billed a full 1.0 hour diagnostic labor fee ($220.50) plus an automatic 13% "Shop Supplies" charge ($61.35)—totaling $281.85—simply to confirm a noise that can be easily heard and seen in under 5 minutes. * Inflated Storage & Blanket Fees: Charged $129 for seasonal tire storage on top of adding mandatory 13% shop supply markups onto pure diagnostic labor. Ever since buying my car in 2019, it has always been maintained with Toyota. But once the transition from Highlander to Macleod Trail Toyota happened, customer care and honest pricing completely vanished. Unless your vehicle is under factory warranty where repairs cost you nothing out of pocket, do not come here. Today was my absolute last visit to this shop. Inspect every single line item on your receipt closely before paying. More
NOT Heninger Toyota anymore. Nice sales guy until you start challenging them a bit like when he confirmed yes, this is all in price, just missing GST. Then they put a sales form Nice sales guy until you start challenging them a bit like when he confirmed yes, this is all in price, just missing GST. Then they put a sales form in front of you with hundreds more in fees. They also add 3M, undercoating, etc on every new car whether you want it or not. Go elsewhere. More
When dealing with this site…. Pushy sales and unethical add ons. (This male refused to remove) Quote from email “ I spoke with my manager too see what we can do and we have 2 op Pushy sales and unethical add ons. (This male refused to remove) Quote from email “ I spoke with my manager too see what we can do and we have 2 options. The 1st being we can do the Undercoating and rust protection for you without the Interior protection and paint sealant and take $1000 off the protection package, (originally $2999 for all 4, now would be $1999) 2nd option is to remove the protection and go with Toyota extended care which we spoke about earlier (extends comprehensive warranty and includes your first 6 services or 48,000 kms for free across Canada) with a $500 discount, (originally $2120, now would be $1620) which is a very good value for dollar!” Would never recommend this dealer!!!! Changed price for trade in three times. More
BEWARE: I recent bought a used car from Macleod Trail Toyota and the dealer did not fulfill their contract obligations, and they continued to procrastinate the issues should be fixed on day one. I will Toyota and the dealer did not fulfill their contract obligations, and they continued to procrastinate the issues should be fixed on day one. I will not trust nor deal with this dealership going forward. They cheated & lied and took my money without fulfilling their part of the agreement. I wrote to their sales rep. and GM several times without hearing from them. I'll not deal with them and will tell all my friends & relatives about their terrible performance. I've asked for full refund by returning the car. More
Service centre disorganized waited for 25 mi utes to get car in even with pre-booked appt. Heninger was never THIS bad. Shuttles slow had to pay for my own uber after being told at least 2 hour wait. car in even with pre-booked appt. Heninger was never THIS bad. Shuttles slow had to pay for my own uber after being told at least 2 hour wait. More
I had an excellent experience with Mars Castillo handling an urgent request. They were professional, communicative, and made sure to check all of my wheels, even sending me a video update. My vehicle was ret an urgent request. They were professional, communicative, and made sure to check all of my wheels, even sending me a video update. My vehicle was returned on time, and I truly appreciated the great service. More
I had a good experience at Heninger Toyota in the past purchasing my last vehicle so I booked a test drive of a Certified Pre-Owned vehicle at what is now Macleod Trail Toyota (MTT) for an upgrade of my w purchasing my last vehicle so I booked a test drive of a Certified Pre-Owned vehicle at what is now Macleod Trail Toyota (MTT) for an upgrade of my wife's vehicle. The salesman did not know what Certified Pre-Owned was (a Toyota staple). He had to run around searching for the keys for the vehicle i had requested to test drive 4 days prior only to find the vehicel with a dead battery and he could not answer basic questions about the vehicle. On top of this - MTT discontinued the "free oil changes for life" contracted deal I had on the vehicle i had previously purchased, without even notifying me. Overall - trash experience! Would not recommend MTT to anyone looking for a new or used vehicle. More
Josh has been handling our regular car service for a long time, and we always appreciate his excellent service. He keeps us updated while we wait and clearly explains what has been done and what needs to be time, and we always appreciate his excellent service. He keeps us updated while we wait and clearly explains what has been done and what needs to be done next. Very professional and reliable! More
BEWARE: This dealership breaks promises to fix major issues with cars that they have sold. Don't trust a word they say. This dealership sold me a car with only one fob and no metal keys in December. issues with cars that they have sold. Don't trust a word they say. This dealership sold me a car with only one fob and no metal keys in December. They promised to provide the extra fob and metal keys within a week. For over a month they ignored and deflected my requests for them to follow through. When I finally got their partner locksmith company to program me a second fob (which does not even work), the company informed me that the dealership had failed to pay. They will now only do the remaining work if I pay them directly, because of the dealership's unreliability. I will be out hundreds of dollars to get this done myself. More
The Grinch Who Stole Christmas. Firstly, if there is a response from the dealership to this review, it is for show. We have received "almost" zero response, responsibility, Firstly, if there is a response from the dealership to this review, it is for show. We have received "almost" zero response, responsibility, accountability or give a flying "F" to what happened. Two days before Christmas, I picked up my vehicle from Macleod Trail Toyota after a routine oil change and wheel alignment. The final bill was over $800 due to additional services that were added. At my previous oil change, the dealership advised there was an issue related to a gasket/cap and told us to "keep an eye on the coolant gauge." No urgency was communicated at that time, and the vehicle was returned to me as though it was safe to drive. At this December service appointment, the gasket/cap issue was raised again. This time, I was told that if the issue was not repaired, the vehicle could fail and that the repair would cost approximately $7,000. With only two days until Christmas, we were left to absorb this information, consider our options, and possibly seek another estimate. Immediately after leaving the dealership, my vehicle began experiencing serious mechanical problems and ultimately failed. Given the timing and the prior warnings, this sequence of events raises serious concern. We contacted the dealership immediately and did not get a phone call or a response to our email, I was dumbfounded. I bought this vehicle in 2010, I have never had a serious accident, its been serviced yearly. It was only when I took it to Macleod Trail was when the problems started. It seemed like it was one thing after another. Safety being my number 1 priority, to have my car smoking, electrical failure and completely die on me with my two kids in the car is absolutely disgusting and negligent. I strongly encourage others to ask direct questions, ensure all information is provided clearly and in writing, and consider whether this dealership truly prioritizes customer safety and accountability. More



