Dealer Reviews

Find the best dealership for you.

Service Reviews

Find good folks to fix your car.

Cars for Sale

Find the right car for you.

Back

Carvista

Winnipeg, MB

not yet
rated
24 Reviews

1201 Regent Avenue West

Winnipeg, MB

R2C 3B2

Directions

24 Reviews of Carvista

Sort by
May 04, 2021

"This dealership caught my attention for 3 reasons .. they..."

- Carole

This dealership caught my attention for 3 reasons .. they have won Consumers Choice awards which describes the culture and philosophy , they were established right here in Winnipeg in 1997 ... being in business for 24 years is a testimonial in itself , and they were willing and able to bring the selected vehicle to my home for me to test drive . Michael was knowledgeable and efficient as well as personable. The process was quick and easy and the vehicle was immaculate. Very impressive .

Read More
Customer Service
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Employees Worked With
Michael Crabb
5.0
July 16, 2020

"I recently purchased a vehicle from Carvista for the..."

- Nicoolio

I recently purchased a vehicle from Carvista for the first time and can’t say enough good things about my experience! I did not feel any pressure. My purchase was completed in less than 24 hours from when I had first gone there. Michael and Steve were so great to deal with! And I really liked the quieter, much more relaxed atmosphere compared to purchasing from a large dealership. As a bonus, when my vehicle was being safetied, the tires and wipers were good enough to just pass...so they gave me brand new tires and wipers! I would absolutely recommend Carvista.

Read More
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Employees Worked With
Michael Crabb
5.0
Steven Zacharias
5.0
April 18, 2020

"Excellent people to deal with!! Thank you Micheal and..."

- mcmullindarryl

Excellent people to deal with!! Thank you Micheal and Steven for making us feel comfortable and making our vehicle buying experience easy. From finding our vehicle on the website which by the way is amazing to answering all our questions

Read More
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Employees Worked With
Michael Crabb
5.0
Steven Zacharias
5.0
December 11, 2019

"very disappointed with false information!"

- Buyer beware

Steven Zacharias,general manager at Carvista, convinced us to get that AUTOXTRA car warranty insurance, it was total waste of $2000. He said they cover everything you don't worry even for a single thing with this warranty... blah blah blah...... That was total false information.... instead of helping someone who doesn't have experience buying used car, take advantage to get more money....

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
No
Employees Worked With
Michael Crabb
1.0
Steven Zacharias
1.0
Dec 21, 2019 -

Carvista responded

Good afternoon, Unfortunately without any contact information we are unable to contact you directly to help with the issues you're having with your warranty. The AutoXtra coverage is one of the most comprehensive warranties in the car business, but no warranties cover "every single thing". The coverage that AutoXtra provides is called an "exclusionary warranty" which lists exactly what they don't cover in the contract, rather than what they do cover. This eliminates the chance of situations like this arising. They do not cover maintenance, which sounds like this might be the case, but we'd be happy to try and help! If you'd like assistance, please contact Steven Zacharias directly and he'd be more than happy to help rectify any issues you may have!

March 28, 2019

"Not a welcoming experience"

- Dennisp1989

finance guy (steven) called me a fraud because i got insurance knowing i get laid off once a year. When i tried to use my insurance he told me no because i just recently bought the car. Steven was probably the worst guy ive wver dealt with at a dealership. The car it self was nice but a week later the bumper was drooping( body work needs to be done now from previous owner) the headlights stopped working (had to replace because mounts for lights were broken) and the window cracked from them “filling in” stone chips instead of replacing the front window. Still waiting on all my paper work as they said they would be sending it all through the mail i have not recieves even a junk mail from carvista never mind the paper work for the purchace of the vehicle.... DO NOT DEAL OVER THE PHONE CHECK THE VEHICLES THOUROGHLY BEFORE YOU BUY FROM CARVISTA

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
No
Employees Worked With
Michael Crabb
5.0
Steven Zacharias
1.0
May 15, 2019 -

Carvista responded

Hi Dennis, We do sympathize with your situation of being laid off, however as a signing authority for an insurance company, we cannot help you process a claim for job loss when you do not fall within the parameters of the coverage. You had said in your industry lay offs can happen, and you wanted job loss protection. We were happy to help you with that, but you did not tell us you had a pre-planned layoff occurring within the first 90 days of the contract. I had explained to you the limitations and qualifications for the insurance, and you did acknowledge this. I cannot bend the rules, as that would indeed be insurance fraud. Steve did not call you a fraud, he said that making a claim knowing you were going to be laid off in that preset time would be considered insurance fraud, and that he couldn't help you in that situation. For the issues you have experienced with your vehicle, it is unfortunately not possible for us to help you with a repair if we are not told about the issue. We would be more than happy to replace the window in your Jetta if it cracked from the chip that was fixed, as that would be covered under the warranty provided by the window company, if you have not had it replaced already. You had viewed the vehicle before and after going through the financing and history documents for the vehicle, so you did not deal over the phone. I have re-emailed your paper work for you again. Please contact us by phone or email at 204-777-2277 or steven@carvista.ca to further discuss the window.

December 15, 2018

"Outstanding!!!!!!"

- Muhammad

I bought 2013 Honda Pilot from Carvista in Nov 2018. I finalized deal on phone. because i was very far from Winnipeg. I trusted on Michael & Steven and now me & my family is very happy with the vehicle. Steven & Michael both are very responsive, trustworthy and knowledgeable. I would highly recommend Carvista for everyone who are looking to buy a quality used vehicle.

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Employees Worked With
Michael Crabb
5.0
Steven Zacharias
5.0
November 24, 2018

"Not at all like a dealership, which was very pleasant."

- DSM59

Not at all like a dealership, which was very pleasant. Was helping my daughter find and purchase her first car. Michael and Steven made the experience most pleasant for not only a concerned dad but for a first time buyer as well! Most helpful without being pushy, that is a very difficult line to walk Thanks guys!

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Employees Worked With
Michael Crabb
5.0
Steven Zacharias
5.0
October 13, 2018

"OUTSTANDING!"

- Country boy

After scouring the city for a newer used camping trailer we found Carvista. We went to many NEW trailer dealerships and had the worst experiences EVER! Then we met Steven... Product knowledge was out standing. As first time buyer we had no idea where to start and Steven helped us all the way through the process. We had a wonderful summer camping. Thank you Steven and Carvista

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Employees Worked With
Steven Zacharias
5.0
October 07, 2018

"Great customer service"

- Sudsy

Bought my Ford Escape from Carvista, Steven was extremely professional and helpful throughout the whole process. He helped me find a car with every option I was looking for to make sure I was happy and satisfied with my purchase all while giving me a fair price on my trade in. There's no better place to buy a new car.

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Employees Worked With
Steven Zacharias
October 01, 2018

"Great experience"

- Xinlin

It is a great experience to buy a used car from carvista. It is a far for me to get there from south side of the city. So Michael came to pick me up. And the car I bought is in a good shape. Micheal also followed up after the purchase of the vehicle. I would definitely recommend carvista to my friends.

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Employees Worked With
Steven Zacharias
4.0
Other Employees : Michael Crabb
1
1 - 10 of 24 results