Dealer Reviews

Find the best dealership for you.

Service Reviews

Find good folks to fix your car.

Cars for Sale

Find the right car for you.

Car Recalls

Make sure your car is safe to drive.

Back
Start your review of Raveen Prakash.
Raveen Prakash
Raveen Prakash at BCS Auto Sales
4.6

Raveen Prakash

Service Manager

BCS Auto Sales

1404 SW Marine Dr
Vancouver, BC V6P 5Z9

42 Reviews of Raveen Prakash

October 19, 2020

Dealership Rating
Employee Rating

"This is the third car I have bought from them, very happy..."

- rjwhite

This is the third car I have bought from them, very happy with them all. Oscar was very pleasant and helpful . thanks so much all.

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes

Other Employees Tagged: Aaron Cho, Oscar Vicencio , Alexander Kuhn paper work and finance. Excellent.

Oct 29, 2020

BCS Auto Sales responded

"rjwhite," thank you for the kind review. It's always a pleasure welcoming you back to BCS Auto Sales. We appreciate your continued business over the years. Rest assured, should you have any questions about your vehicle, we can always be reached at 60.261.3343 We wish you all the best, Shawn Jamieson and the team at BCS Auto Sales

September 27, 2020

Dealership Rating
Employee Rating

"This is the second vehicle I have purchased from BCS..."

- Sherry

This is the second vehicle I have purchased from BCS Auto Sales and once again was very impressed with the service I received. With Covid 19 on the rise, making decisions about buying a new vehicle was very stressful. Fortunately, Dave & Ellie listened to what my needs were and found exactly what I was looking for. There was no pressure and even though it took a couple of weeks to finally find the car that checked all my boxes, they never once tried to sell me something that (a) I wasn’t in love with and (b) I couldn’t afford. Both purchases were seamless, including getting me the best financing rates, quickly resolving some minor scratches on the bumpers and filling the tank up with gas. From the business office, to the service centre to the sales floor, if you are looking to buy a new or used car, I would definitely suggest checking out BCS Auto Sales. I’m positive that’s where I will be buying my 3rd car! Cheers!

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes

Other Employees Tagged: Dave Fuhrman, Tim Tucker, John Williams, Ellie Czegeny

Oct 06, 2020

BCS Auto Sales responded

Sherry, thank you for taking the time to write a review and share your purchasing experience. In times as they are, we understand that every client needs to take the time to fully understand what they would like in a vehicle and that decision can be quite stressful. While purchases are sometimes made the same day, others can take a bit of time. It's our ultimate goal to provide the utmost in a purchasing experience. From our Sales Department, Business Office, Insurance Department to the Service Department, we all have that mindset in providing the beat service possible. On behalf of the entire team here at BCS Auto Sales, thank you for your continued business. We wish you all the best of health and safe driving, Shawn Jamieson General Sales Manager

September 24, 2020

Dealership Rating
Employee Rating

"Don't get fooled by thier fake positive reviews.In..."

- Khaled Ali

Don't get fooled by thier fake positive reviews. In February 2020 I bought a used Hyundai Accent 2015 from John. After 2 months I had an oil burning issue. Black smoke will come out through the exhaust pipe + The oil sign on the dashboard will pop up after 1500-2000 kilometres even though the oil suppose to last for 4000 kilometres. I took the car to different mechanics and all of them told me that there is a serious issue with the engine and the dealership should take care of it since you got it less than 2 months ago. When I went to this dealership and met John and the Sales manager they started playing games and giving excuses after excuses and finally they said that they are not gonna fix it because it was working fine when they sold it to me! I contacted the VSA (Vehicle Sales Authority of BC) and they told me that the dealership is responsible for this issue and advised me to file a complaint against the dealership and I already started the process. Don't deal with this shady dealership. Spend your hard earned money somewhere else. There are far better dealership around there who deserve your business.

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
No

Other Employees Tagged: Shawn Jamieson

Sep 28, 2020

Khaled Ali responded

Hello I haven't received any call today and my voice machine is working properly. Make sure that you have the right number 5146607336. Thanks for the update.

Sep 28, 2020

BCS Auto Sales responded

Kahled, thanks for your time on the phone. I did try calling you today for a follow up regarding our conversation yesterday and there was no answer, nor a voicemailbox to leave a message. The service advisor you spoke to at Hyundai Richmond is off today. I have left a message for her to call me tomorrow. Once I speak to her, I will get back to you later in the day. I look forward to speaking with you once again. Shawn Jamieson

Sep 26, 2020

BCS Auto Sales responded

Khaled, rather than go back and forth via this review site, I will be calling you this afternoon. I look forward to our conversation. Shawn Jamieson

Sep 26, 2020

Khaled Ali responded

Shawn Jamieson, so you actually admitted that you were not telling the truth in your first response. When you falsely claimed that I brought the car after I fixed it, and now you're saying that it was not fixed and you did actually offered a discount. Also you seem to forget what discount you give me. You give me a discount with open road Hyundai in Richmond. Not a close by mechanic as you falsely claimed again and again. Which is useless for me because you are asking me to pay for it instead of you taking care of it like any decent dealership would do. As for the result. You mentioned an old test which you invoiced it in January 2020 and God knows when it was done and no idea if it coverd the particular issue I have (burning oil) which is different than what your old test was focusing on. You are talking about the ENGINE light & I'm talking about the OIL light. I see a bad pattern here, you are going back and forth on your words and constantly telling multiple lies & twisting stories in every response just to fit your narrative. Is that how you (sales manager) deal with customers? Is BCS really that low? And I did visit you twice already & I called many times more. And I got nothing. So I'm not calling you again but feel free to call me. My number is 5146607336

Sep 26, 2020

BCS Auto Sales responded

Khaled Ali Qahron, I have documentation from Open Road Hyundai (of which I would gladly provide a copy to you, should you not be able to locate your copy) invoiced to BCS Auto Sales January 17 2020, stating the vehicle servicing for a check engine light on. When running the diagnostics it was noted the reading and I quote "when idle check reading for the upstream 02 sensor works fine, down stream 02 sensor reading 0.6v as temp go up reading go up. Both 02 sensor reading ok. Rev engine up 2000 RPM and run cat hot for 20 mins. Check "cat in" is 440 degree and "cat out" is 398 degree which mean low efficiency for "cat" REC cx replace catalytic converter. PWA # 200111004 (submitted 01/13/2020) PWA saved/ Claim# 200111004 saved 01/14/2020 replaced cat and manifold, erased code and scan. Vehicle runs okay. verified repair. Claim # 200111004 (submitted 01/17/2020)" When I met with you, out of courtesy, I did offer to have any future repairs done to your vehicle, at our dealer cost price, at an independent service repair facility, located near our dealership. They are a long standing, accredited automotive repair facility. That information, I gave to you. Please feel free to contact me further at the dealership 604 261 3343, should you have any further questions about the aforementioned invoice. Sincerely, Shawn Jamieson

Sep 25, 2020

Khaled Ali responded

This is a reply to the dealership response: I need to correct your story. First, Open road Hyundai on Boundary Road engine test result showed very clearly that there are multiple parts needs to be replaced. Not just the spark plugs as you falsely claimed. There is also the PCV Valve & injection flush. Their report also mentioned that the engine has running rich issue. At the end of report Hyundai recommend further diagnosis tests. Second, When I came to you with this report, it was actually BEFORE I fix anything in the car. Not as you falsely claimed, AGAIN. I actually drove the same car to you & you (Shawn Jamieson) met with me AND by your own hand you wrote on the back of the report that you're sending me to fix it outside your dealership with a useless discount. After you told me that you are not gonna fix the car & take responsibility for it. At the same time I took you to the car & SHOWED you the black smoke coming out of the exhaust pipe. so I didn't come to you after I fixed the car nor did I ask you for any reimbursement as you falsely claimed for third time. If that was the case then you wouldn't write me the discount on the back of the test which I still have it with your own hand writing on it, right? Why would you give me a discount AFTER I fixed the car?! It is very unfortunate that you chose to twist what really happened just to not take the responsibility for the car. I will continue with the VSA complaint and I will mention your response here as a proof that I'm dealing with a shady dealership who's dealing with customers with a bad faith.

Sep 25, 2020

BCS Auto Sales responded

Kahled Ali also known as (Kahled Qahron), thank you for taking the time to write a review and share your experience with BCS Auto Sales. Please allow me to retort to your review. As stated, you did purchase a vehicle from us mid February 2020. You returned to the dealership a couple of months later with a bill from a garage for the cost to cover the replacement of 4 spark plugs. The total amount of approximately $700-800. As you told me, the replacement of the spark plugs was needed. We were unable to reimburse you as you did not bring the vehicle to us or notify us that it needed repairs. When you came to BCS Auto Sales, you demanded I reimburse you for the repairs you had done to the vehicle without us having the opportunity to inspect and repair the vehicle. Sadly, it would seem true that you followed through on your threat to write bad reviews, if I didn't give into your demands. I would welcome the opportunity to discuss your mechanical issues further, should you chose to do so. In closing, I see our Service Department has been working with you through Open Road Hyundai, in having your mechanical concerns addressed. Sincerely, Shawn Jamieson General Sales Manager

July 23, 2020

Dealership Rating
Employee Rating

"Professional, personable, friendly, helpful, not pushy,..."

- Schofield075

Professional, personable, friendly, helpful, not pushy, knowledgeable, and if she didn’t immediately know the answer to something she found someone who did. Patiently answered ever text to make sure we were completely happy with our purchase! Overall experience at BCS what exceptional, I would highly recommend buying a vehicle here!

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes

Other Employees Tagged: Tai Do, Ellie Czegeny

Aug 13, 2020

BCS Auto Sales responded

"Schofield075," thank you for the 5 star review. On behalf of the entire team here at BCS Auto Sales, we also want to thank you for your business and for sharing your purchasing experience. Rest assured, should you refer friends and family to us, they will receive the same level of care and attention. Drive safe, Shawn Jamieson General Sales Manager

March 18, 2020

Dealership Rating
Employee Rating

"I was treated with courtesy and respect by all staff from..."

- Peterjrich007

I was treated with courtesy and respect by all staff from sales to finance and service dept. very happy with chev sonic and would recommend BCS auto to anyone with confidence PR

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes

Other Employees Tagged: Shawn Jamieson, Tai Do, Winson Li

Apr 14, 2020

BCS Auto Sales responded

Peter, thank you for the kind review. It was an absolute pleasure helping you with your motoring needs. Rest assured, should you have any questions, we can always be reached at 604 261 3343. Drive safe, Shawn Jamieson and the entire team at BCS Auto Sales

February 21, 2020

Dealership Rating
Employee Rating

"We just purchased a 2015 Dodge Journey with only 24400km!..."

- robtaggart70

We just purchased a 2015 Dodge Journey with only 24400km! Fantastic staff! Dynamic prices! Outstanding selection of vehicles! This is a must go place when your in the market for a preowned vehicle.

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Feb 25, 2020

BCS Auto Sales responded

Mr. Taggart, on behalf of the entire team here at BCS Auto Sales, thank you for the kind review and for taking the time to share it online. It was an absolute pleasure helping you and your family with your motoring needs. Rest assured should you have any questions about your vehicle, or have a friend that may be in need of our services, we can always be reached at 604 261 3343. Safe travels, Shawn Jamieson General Sales Manager BCS Auto Sales

February 04, 2020

Dealership Rating
Employee Rating

"Best price with top service"

- Lily

Bought our first car 6 years ago and came back to trade in with a new one. Luckily we are and so impressed with efficiency and professionalism the all team member showing to us. Will come back again when necessary and definitely recommend to others. BCS never let me down.

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes

Other Employees Tagged: Shawn Jamieson, John Ozevin, Tai Do

Feb 04, 2020

BCS Auto Sales responded

Lily, thank you for the 5 Star review! Also a big thank you for coming back to BCS Auto Sales. It's our ultimate goal to exceed our client's expectations when doing business with us. Rest assured, should you ever have a question about your vehicle or be in need of our services, we are only a phone call away. 604 261 3343 On behalf of the entire team here at BCS Auto Sales, we appreciate your business. Drive safe, Shawn Jamieson

January 08, 2020

Dealership Rating
Employee Rating

"First time buyer at Budget Car Sales. I have always..."

- Steve P

First time buyer at Budget Car Sales. I have always bought a car from a direct owner as I have always refrained purchasing from a dealership due to the stereotype of high pressure salespeople . I searched online reviews and BCS stood out for credibility and customer satisfaction. I was met by John who at first was under the impression of me wanting a car immediately. After clarifying my needs he was very patient, accommodating my personal needs. I was taken with a Nissan. It was best suited for me. He went above and beyond my expectations, and did his best to make me not only purchase the car, but to do so, with a clear conscience, free of any stress, that this was the right decision for me. He was very professional and in the end I knew that BCS was a great choice. Tim in financing was affable and made the process seamless and enjoyable. He has a great sense if humour to boot. Both John and Tim provided a detailed history of the car. All maintenance service records and any records if possible accidents. Accident free. I did notice after several days with the car there was a wheel imbalance issue. Lionel, Derrick, and Shawn insured that I recieved a complimentary car while the Nissan was looked at. Shawn was exceptional in insuring the complimentary car was best suited for my height. Turned out to be a minor fix, totally expensed to BCS. The entire staff at BCS have been courteous and professional from start to finish. From Peter who picked me up downtown for an appointment to Raveen who had the Nissan checked up on. I thoroughly recommend BCS and if I were to purchase another car in the future I will definitely return. Thank you to all.

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes

Other Employees Tagged: Shawn Jamieson, Lionel Wardrop, Tim Tucker, John Ozevin , Peter

Jan 09, 2020

BCS Auto Sales responded

Good afternoon Steve, Shawn here from BCS Auto Sales. Thank you for taking the time to write a review and share your purchasing experience. We understand the challenges faced today when shopping for a vehicle. We find our clients have limited time and very much prefer as much information upfront in order to make a conscious decision on a vehicle. We are pleased to hear your concerns regarding the wheel balance was looked after in a timely fashion as well us being able to provide you with a courtesy vehicle that best suited you. On behalf of the entire team here at BCS Auto Sales, we thank you for your business. Safe travels, Shawn Jamieson General Sales Manager

January 06, 2020

Dealership Rating
Employee Rating

"BCS - GOOD GROUP"

- chrisrae

Our company has purchased several vehicles from this dealership. Enjoyable processes every time. I would recommend them to anyone looking for a new or used car. Cheers

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes

Other Employees Tagged: Shawn Jamieson, Lionel Wardrop, Derrick Arki, Dave Fuhrman, John Williams, John Ozevin, Manny Dhillon , Winson Li

Jan 07, 2020

BCS Auto Sales responded

"chrisrae," Wow! Thank you for the outstanding review! Whenever we see a review like this come up, we all congratulate each other on doing the best we can to provide the utmost in a purchasing experience. Rest assured, should you have any questions about your vehicles or feel the need for our services once again, we are only a phone call away at 604 261 3343. Thanks again and have a Happy New Year! Shawn Jamieson and the entire team here at BCS Auto Sales

November 19, 2019

Dealership Rating
Employee Rating

"my husband and I recently visited BCS auto sales in the..."

- Terri.brunelle50

my husband and I recently visited BCS auto sales in the hopes of purchasing two newer cars. The staff were honest, sincere and very knowledgeable. Winston was extremely patient and answered all of the questions that we had and took the time to explain the process and assess what we needed for our family. We have now bought three cars from here and each time the experience has been great. Thank you!

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes

Other Employees Tagged: Tim Tucker, Aaron Cho, Winson Li

Nov 21, 2019

BCS Auto Sales responded

Terri, thank you for taking the time to write and share your purchasing experience. It was an absolute pleasure helping you and Michael once again with your motoring needs. Rest assured, should you have any questions about your vehicles, we are only a phone call away at 604 261 3343. On behalf of the entire team here at BCS Auto Sales, thank you both once again for your continued business. Shawn Jamieson General Sales Manager

1
...
1 - 10 of 42 results

Dealership Inventory (114 Vehicles)

used 2018 Jeep Compass car, priced at $26,980
2018 Jeep Compass
used
White exterior
9 Speed Automatic
4x4
used 2017 Ford Escape car, priced at $21,980
2017 Ford Escape
used
Grey exterior
Automatic
4x4
used 2015 Toyota Corolla car, priced at $15,980
2015 Toyota Corolla
used
Green exterior
Automatic
FWD
used 2018 Nissan Rogue car, priced at $28,980
2018 Nissan Rogue
used
Red exterior
Automatic
AWD
used 2014 Chrysler 200 car, priced at $13,980
2014 Chrysler 200
used
White exterior
4 Speed Automatic
FWD
used 2017 Ram 1500 car, priced at $34,980
2017 Ram 1500
used
White exterior
6 Speed Automatic
4x4