About Us
Copyright 2017 DR Media Holdings, LLC
Search
Back
Write a review

Ajax Nissan

4.2

39 Lifetime Reviews

500 Bayly Street West, Ajax, Ontario L1S 4G6 Directions
Sales: (905) 686-0555

Is this your dealership?

...and take advantage of all we have to offer with our Certified Dealership Program.

39 Reviews of Ajax Nissan

Sort by Write a review
June 15, 2017

"wonderful professional team esp Naveed"

- Syed

This is my first car in Canada. The day I saw the car on this website, I called in and confirmed my appointment on the same day. I decided to go for this deal after just having a glimpse it. It is very clean, smooth and I enjoy every single moment of its drive. I am sincerely thankful to the sales team esp Naveed, who helped and assisted me a lot in making this deal work. Ajax Nissan is highly recommended :)

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Employees Worked With
Naveed
May 29, 2017

"Un reliable "

- Shen

I bought 2 cars from this dealership will never go back to any services at all .. very un reliable there crevice department is a mess .. except dan

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
No
Employees Worked With
Why bothered giving name
May 14, 2017

"Top Notch"

- Dano

I would like to thank everybody at Ajax Nissan for their effort to get us into a car. We live on Manitoulin Island and started looking for a car about a month ago. I have to say that your salesman, Mike Taylor, was awesome. He was helpful, responded to my emails, and very courteous. He also made every effort to get us into our car quickly. .We were on a short time line. Excellent job. My apologies to Mike and the rest of the staff for my melt down over a used battery. Wasn't necessary. A big thank-you to your receptionists and management (Jeff Boomer) who were polite, courteous and helpful,. Dan and Jan Ferguson

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Employees Worked With
mike taylor
April 03, 2017

"2017 Murano"

- Glenda

My husband and I were looking for a great deal on a new good looking reliable vehicle and we found the car from an amazing sales associate DYLLAN H. He was not pushy and we appreciated that if he wasn't sure about an answer to our question, he asked and researched it before answering. He even came in on his day off on the day that we wanted to pick up our new beautiful car. Everyone at this dealership is genuinely friendly and they want to make sure you get just enough assistance and time on your own to look and browse and not feel pressured. I highly recommend this dealership, Dyllan and Kamal.

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Employees Worked With
Dyllan H
December 09, 2016

"Amazing experience.AAAAAAA+++++++."

- Emile

I highly recommend Ajax Nissan. It was a pleasure working with salesman Mike Taylor. He is very courteous, honest, and prompt. Unlike most salespeople, Mike lets you decide on your own without being too "pushy". The deal was very quick and easy to make. No haggling back and forth, and most importantly the price agreed upon was the price paid. No hidden costs or fees like most dealerships. Habib in the finance department was a pleasure to deal with. He gave me a great rate on the car, let me know of any extra warranties on the car without being aggressive on selling them. A very professional and class act. Anyone looking to purchase a vehicle should strongly consider Ajax Nissan.

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Employees Worked With
Mike Taylor, Habib Irani
Mar 13, 2017 -

Ajax Nissan responded

Wow! Thank you for the kind words, Emile. Have a great day!

November 24, 2016

"Great Dealership"

- Al from Thornhill

Mike Taylor was as professional and courteous as anyone can be. A pleasure to deal with, he certainly made the buying experience pleasant. Nice change from the usual high pressure tactics. Everyone at the dealership was very helpful. I will be buying from them again.

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Employees Worked With
Mike Taylor
Mar 13, 2017 -

Ajax Nissan responded

Thank you Al!

November 09, 2016

"Great experience!!"

- FastLane

I was walked through step by step in buying my first vehicle and explained in detail everything that I need to do, it was such a comfortable process!! Thanks for all your help Syd!

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Employees Worked With
Syd
Mar 13, 2017 -

Ajax Nissan responded

Thank you for writing us a review. Have a great day!

October 17, 2016

"Stay away"

- Aziz

My comments are based on Ajax Nissan’s service department. I had no experience in dealing with people in sales. In June 2016, I purchased a 2010 Nissan Rogue SL AWD from a private dealer in Scarborough. At the time of purchase the vehicle had 156,000 KM. After 2000KM, I started noticing sntrange things happening with the transmission. I searched online, and was surprised to read that CVT transmission failure was a common problem. I took the vehicle to my mechanic and I checked the transmission fluid level and found it to be normal. Mechanic suggested that since the vehicle is under warranty, I should take it to Ajax Nissan (a decision that I later regretted). I dropped off the vehicle at Ajax dealership on Saturday and received a call from their service rep. Rick on Tuesday that Mechanic Alf reported that the transmission fluid was not registered on dipstick. Basically Rick was telling me that the vehicle was not maintained therefore NO WARRANTY. Alf lied because I checked the transmission fluid before taking the vehicle to the dealership. The transmission fluid and engine oil were also changed recently. I decided to take my mechanic with me and visited the dealership again and requested to meet Alf. My mechanic showed Alf the receipt that fluid was purchased at Ajax Nissan and confirmed that he changed the fluid. Alf replied “well fluid did not register on dipstick what do you want me to do”. After Alf’s reply I decided to walk away and asked to speak with service manager Mike Leccese. Mike promised to get back to me in 3 days; he did not. I called him, left messages, still no reply. I was able to get hold of him through page. He said he could not call me before because he had 120 emails to go through. After refreshing his memory about who I was, he promised to get back to me on the same day, which he did. His response was “vehicle has no history that it was serviced at any of the Nissan dealership, in short no loyalty factor, NO WARRANTY” when I asked him that it is not required by Nissan that vehicle has to be serviced by Nissan dealer, I offered to provide him service record. When I asked Mike what should I do, his reply was to call Nissan and he kept repeating like a parrot “call Nissan, call Nissan, there is nothing that I can do”. I found Mike hypocrite, least helpful. I paid $360 and chalk this up to a bad experience. I was not getting any help from Ajax Nissan or Nissan Canada. Girl at Nissan Canada told me that they have to go with mechanic’s verdict and no one can challenge mechanic’s verdict. I decided to take my vehicle to Nissan dealer at morningside in Scarborough. Explained them what I went through at Ajax Nissan. 3 days later I picked up vehicle, new transmission installed. Great people with great service. I decided to meet with general manager Jeff at Ajax Nissan and explained him what happened. He promised to call me back, which he did. Basically his response was that he could not challenge Alf’s verdict. When I told him that Mike told me that it was loyalty factor, his response was no difference and refused to credit me $360. I found Jeff a white-collar person not so much involved in service department, not equipped to challenge own workers, has no method of verification if people under him are telling truth or not. Some mechanics avoid working on warranty work because they do not get paid as much as they would for non warrant work. This was my experience at Ajax Nissan dealership.

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
No
Employees Worked With
Alf, Mike Leccese,
Oct 21, 2016 -

Ajax Nissan responded

Hello Aziz, thank you for taking the time to provide us with feedback about your recent visit. We would like to take a moment to review the details of your visit, what we discovered and how we came to the conclusion we did. You are correct that Alf (one of Ajax Nissan’s most experienced Senior Technician’s) was the employee who looked at your vehicle. Our records indicate that when Alf checked the transmission dip stick he noticed that there was little-to-no transmission fluid and he reported this information to Rick, your Service Advisor. As you indicated, you purchased your Rogue pre-owned and after only “2000km you noticed strange things happening with the transmission”, and you also mentioned that you have had the oil and transmission fluids changed recently. Unfortunately, the receipt that you provided only shows the purchase of oil from our dealership (purchased by your mechanic) but no receipt or proof showing that any oil or transmission fluid work had been performed on your Rogue. Based on this information and following all of the procedures and guidelines mandated, your vehicle was denied the warranty claim by Nissan Canada. At this time Nissan Canada is investigating your claim of your vehicle being repaired at another Nissan dealership at this time. If you have any further questions, concerns or comments please feel free to contact us at care@ajaxnissan.com.

October 05, 2016

"Best car buying experience!"

- No deal here!!

Bought a used Rogue at this dealership. Was very fortunate to get an excellent salesperson. She was professional, informed and organized. Delivery of the vehicle was excellent. I have always dreaded buying a car at a dealership..........This time the experience was no problem. Would recommend this dealership and Amanda our salesperson.

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Employees Worked With
Amanda
Mar 13, 2017 -

Ajax Nissan responded

Thank you very much for taking the time to write us a review! We hope you're enjoying your new Rogue. Feel free to stop by for a visit anytime!

June 09, 2016

"Used Car Purchase"

- BigBaldGuy

I bought my used car from Eugene Kwiczala in May 2016. Was easy to deal with over phone and very straight up to deal with in person too. Car was exactly how described and deal was easily completed. Delivery was changed last minute and whole dealership helped out. I would recommend this dealership and Eugene for sure.

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Employees Worked With
Eugene Kwiczala
Mar 13, 2017 -

Ajax Nissan responded

Thank you for the great review! It's always great to hear from happy customers. If you need anything in the future, don't hesitate to give us a call. Have a great day!

1
...
1 - 10 of 39 results